Wzmożone zakupy przed świętami – szansa, ale i wyzwanie dla e-commerce

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, czyli czas, w którym wiele sklepów internetowych ma największy ruch w roku. W okresie tym można znacznie zwiększyć sprzedaż i wygenerować duże zyski. Trzeba jednak mieć na względzie to, że każde potknięcie rzutuje na wizerunek firmy. Jak sobie z tym poradzić?

Duża liczba klientów to duża szansa, ale też duży problem. Przedsiębiorcy w branży e-commerce muszą spełnić wygórowane oczekiwania co do czasu realizacji zamówienia, a także poziomu obsługi. Wiele osób przed zakupem ma pytania co do produktów albo potrzebuje porady. Zbyt długie oczekiwanie na odpowiedź zwiększa współczynnik odrzuceń – zniecierpliwieni użytkownicy, przyzwyczajeni do szybkich reakcji, zamykają stronę i udają się do konkurencji.

Nawet jeśli prowadzi się dział pracowników zajmujących się wyłącznie Obsługą Klienta, w okresie świątecznej gorączki zakupów mogą mieć kłopot z opowiadaniem na maile czy wiadomości na czacie. Co więcej, są w stanie komunikować się z użytkownikami tylko w swoich godzinach pracy, a reprezentanci przedziału wiekowego osób najczęściej kupujących on-line przeglądają Internet w tym celu właśnie wieczorami (po powrocie do domu z pracy, uczelni itp.).

Świetnym rozwiązaniem tego problemu jest issueCheck – owoc polskiego projektu IT rozwijanego od 2020 roku. Narzędzie pełni rolę inteligentnego asystenta klienta. Jest chatbotem nowej generacji, który jest w stanie komunikować się z ludźmi na bardziej zaawansowanym poziomie. Dzięki innowacyjnym algorytmom AI i ML nie tylko odpowiada na standardowe pytania, ale może też polecać produkty, a nawet prowadzić prostą konwersację. Działa przez całą dobę, dlatego wyręcza obsługę sklepu oraz profesjonalnie wspiera klientów. Z jego pomocą można znacznie poprawić UX oraz odczuwalnie zwiększyć sprzedaż, bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników.

Startup pracujący nad chatbotem issueCheck zyskał uznanie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz otrzymał dofinansowanie w wysokości blisko 1 miliona złotych. System ma być gotowy do wydania na rynek na początku 2023 roku.

Więcej informacji o issueCheck można znaleźć na stronie: https://issuecheck.pl/.