Jak zdobyć opinie produktowe i zwiększyć sprzedaż?

Dynamiczny rozwój e-commerce sprawia, że masz coraz większą konkurencję? Opracowujesz strategię, dzięki której to Ciebie wybiorą klienci? A czy uwzględniasz w niej działania związane z pozyskiwaniem ocen o Twoich produktach? Sprawdź, dlaczego warto i jak skutecznie zdobywać recenzje od swoich klientów.

Dlaczego opinie produktowe są ważne dla sklepu internetowego?


Przede wszystkim opinie mogą wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji. Czy wiesz, że 90% konsumentów czyta recenzje na temat firmy przed skorzystaniem z jej oferty? To właśnie świadczy o tym, jak bardzo ważne dla Twojego biznesu są opinie. Dla konsumentów są one społecznym dowodem słuszności. Gdy widzą, jak wielu klientów zaufało Twojej marce i nie zawiodło się, ich chęć zakupu Twoich produktów znacząco wzrasta.

Opinie klientów powinny być wskazówką dla każdego sprzedawcy. To w nich odnaleźć można wiele cennych informacji dla dalszego rozwoju firmy. Czytając opinie, dowiesz się, czy konsumenci są zadowoleni z obsługi i czasu dostawy, a także które produkty są najlepiej oceniane, a których obecność w ofercie warto przemyśleć. Oceny produktów pokazują również preferencje Twojej grupy docelowej. Oczywiście na wszystkie opinie warto odpowiadać, aby tworzyć z klientami więź. Jeśli rozwiążesz problem niezadowolonego nabywcy Twoich towarów, istnieje bardzo duża szansa, że ponownie skorzysta z Twojej oferty. 

Opinie o produkcie – jak je pozyskać?


Opinie możesz pozyskać poprzez samodzielne wysłanie ankiety do klienta lub korzystając z dedykowanego narzędzia. Jednym z takich rozwiązań jest aplikacja Rating Captain, która przy pomocy e-maila, SMS-a lub pop-upu wysyła zaproszenia z prośbą o wystawienie opinii. Klient po otrzymaniu zaproszenia może dodać opinię na temat danego produktu lub samej firmy. Aplikacja powiadomi Cię o każdej nowej ocenie oraz przeanalizuje poziom zadowolenia klienta. Dzięki czemu udzielenie odpowiedzi nawet na negatywną opinię będzie znacznie prostsze niż do tej pory. Dowiedz się więcej na temat pozyskiwania opinii produktowych.

Pamiętaj o reagowaniu na wszystkie opinie i wyciąganiu z nich wniosków. Jeżeli wsłuchasz się w głos konsumentów, z łatwością dostosujesz ofertę do ich potrzeb. Wyeliminujesz również przyczyny niezadowolenia kupujących (np. produkty gorszej jakości). Dzięki temu Twój sklep będzie atrakcyjniejszy i będzie wzbudzał zaufanie u potencjalnych nabywców. Pozyskiwanie i reagowanie na opinie to również element podtrzymywania i budowania długich relacji z klientami.

Jak zdobyć gwiazdki w Google?


Gdzie mogą wyświetlać się gwiazdki?

  • w płatnych reklamach Google Ads,
  • w organicznych wynikach wyszukiwania (rich snippet),
  • i oczywiście w mapach Google.


Skupmy się na organicznych wyszukiwaniach. W nich też możesz przykuć uwagę użytkowników Internetu dzięki rich snippets, czyli fragmentom rozszerzonym, które wzbogacają wyniki o dodatkowe elementy (karuzela wiadomości, wyświetlanie składników z przepisu wraz ze zdjęciem itp.).

Elementy rozszerzone wyróżniają daną stronę pośród tysięcy innych wyników w Google, zwiększając tym samym CTR, który ma wpływ na SEO. Istotnym faktem jest to, że dodanie tylko jednego elementu, jakim są gwiazdki, może znacząco podnieść ten współczynnik. Gwiazdki opinii możesz dodać do wszystkich produktów w swoim sklepie.

Bardzo ciekawą opcję na wyświetlanie gwiazdek oferuje Rating Captain. Korzystając z aplikacji, możesz bardzo szybko stworzyć widgety z opiniami, które po zaimplementowaniu na podstronie produktowej powodują wyświetlanie się ocen i liczby opinii konsumenckich w wynikach Google.