77% Polaków zamawia produkty online1. Zakupy przez internet cieszą się w naszym kraju dobrymi opiniami[1], a do ich robienia motywuje między innymi dostępność przez całą dobę, brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego oraz brak ograniczeń związanych z czasem wyboru[2]. A co motywuje kobiety i mężczyzn do wyboru konkretnego sklepu internetowego?
Co motywuje kobiety do wyboru sklepu internetowego?
Kobiety decydują się na zakup w danym sklepie internetowym, a nie jakimś innym, oferującym podobne produkty lub usługi, z trzech podstawowych powodów3. Najważniejszym jest atrakcyjna cena produktu, istotna dla 47% pań robiących zakupy w internecie3. 44% kobiet decyduje się na wybór serwisu ze względu na niskie koszty dostawy, zaś dla 37% decydujące znaczenie mają pozytywne doświadczenia związane z danym sklepem3.
Co więcej, ponad 20% pań kupujących online stawia na serwisy, które:
- zapewniają atrakcyjne promocje i oferty specjalne3;
- szybko realizują zamówienia3;
- oferują różne formy dostawy i płatności3;
- pozwalają zamawiać produkty w prosty sposób3.
Oczywiście czynników motywujących do wyboru konkretnego sklepu online jest jeszcze więcej. Dla kobiet, częściej niż dla mężczyzn, istotne znaczenie mają łatwe sposoby płatności, kody rabatowe, dokładne informacje o warunkach zamówień i zwrotów czy opinie o serwisie znalezione poza Internetem (np. w czasopismach).
Co motywuje mężczyzn do wyboru sklepu internetowego?
Najważniejsze czynniki, które skłaniają mężczyzn do wyboru danego sklepu internetowego, są takie same, jak u kobiet3. Dla panów kluczowe znaczenie mają atrakcyjne ceny produktów (42% mężczyzn) oraz niskie koszty dostawy (39%)3. Na trzecim miejscu znajdują się pozytywne doświadczenia – okazują się one kluczowe dla 28% e-kupujących3.
Niemal tak samo istotne dla panów są atrakcyjne promocje oraz krótki czas oczekiwania na dostawę3. Więcej mężczyzn niż kobiet wybiera sklepy internetowe, które:
- zapewniają krótki czas oczekiwania na dostawę3;
- oferują różne formy płatności3;
- są polecane przez znajomych oraz innych internautów3;
- plasują się na wysokich miejscach w porównywarkach cenowych3;
- posiadają punkty fizyczne3.
Warto dodać, że istotne podczas wyboru sklepu online dla takiej samej liczby kobiet i mężczyzn są promocje, atrakcyjny sposób prezentacji produktów oraz wygląd serwisu3.
Płatności online z Visa Mobile
Jak pokazują statystyki, jednym z czynników decydujących o wyborze danego sklepu internetowego są różne formy płatności3. Dlatego zarówno kobiety, jak i mężczyźni mogą korzystać z coraz większej liczby rozwiązań, które podnoszą komfort zakupów online. Jednym z nich jest Visa Mobile, dzięki któremu podczas płatności w internecie nie trzeba podawać danych karty płatniczej, wprowadzać haseł i przeklikiwać się przez wiele wyskakujących okien. Powoduje to, że cały proces jest szybki i bezproblemowy4.
Z czego wynika takie ułatwienie? Wybierając Visa Mobile, dane karty podaje się tylko raz – na etapie konfiguracji usługi. Następnie, podczas płatności w sklepie online, wystarczy wybrać ikonę z nazwą tego rozwiązania, wpisać w wolne pole numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na smartfonie. To nie tylko proste i szybkie rozwiązanie, ale dodatkowo każda płatność za zakupy przez internet jest zabezpieczana przez Visa4.
Jak skorzystać z usługi? Poprzez uruchomienie odpowiedniej funkcji w mobilnej aplikacji bankowej albo pobierając Visa Mobile w formie samodzielnej aplikacji na telefon (znaleźć ją można w sklepie z aplikacjami dedykowanym konkretnemu systemowi operacyjnemu)4.
Lista banków już teraz oferujących tę usługę znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html – może być wymagana aktualizacja aplikacji bankowej albo inne dodatkowe czynności.
Artykuł powstał przy współpracy z Visa.
Bibliografia:
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 77
- Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 131-132
- VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 17.05.2022