Cechy dobrego hasła reklamowego – kiedy slogan reklamowy przyciąga klientów?

Powiedzmy sobie szczerze: nic tak dobrze nie przyciąga uwagi, jak chwytliwe hasło reklamowe. Stworzenie sloganu, który zapadnie w pamięć, nie jest jednak aż tak proste. Jakie są zatem cechy dobrego hasła reklamowego?

Najlepsze slogany reklamowe, czyli jakie?

Celem, jaki niesie za sobą hasło reklamowe, jest przedstawienie potencjalnemu klientowi konkretnego produktu oraz promocja własnej marki, która w ten sposób zyskuje rozpoznawalność. Dobre hasła reklamowe muszą być przede wszystkim chwytliwe i łatwo zapadające w pamięć. Potwierdzają to największe światowe marki, których slogany reklamowe znają nawet ci, którzy z ich usług nie korzystają. Hasło może być zarówno zwięzłe, jak i nieco dłuższe – najważniejsze, aby niosło za sobą wartościowy przekaz. 

Chcąc przekazać grupie docelowej firmy informację przy pomocy sloganu, nie można również zapomnieć o tym, że musi być on spójny z filozofią marki. Ważne jest, aby hasło kojarzyło się z marką lub produktem, co stanie się ważnym krokiem dla ich rozpoznawalności. Tak samo dobrym pomysłem może okazać się zawarcie nazwy firmy w haśle reklamowym – najlepiej połączyć ją z przekazem, który utwierdzi klientów w tym, że skorzystanie z jej usług lub zakup produktów przyniesie mu wiele korzyści. 

Slogany marki powinny przede wszystkim skupiać się na potrzebach klientów. Chociaż dobre hasło reklamowe musi się wyróżniać, aby zapadać w pamięć, nie warto zapominać o tym, że jednocześnie powinien być jak najbardziej zrozumiały. Używanie fachowego języka i skomplikowanych pojęć to nienajlepsza decyzja – zwroty użyte w sloganie reklamowym muszą być proste, żeby móc zainteresować szerokie grono odbiorców. 

Najważniejsze cechy dobrego hasła reklamowego

Jak widać, dobry slogan reklamowy musi mieć zrozumiały i sensowny przekaz, aby mógł zapadać w pamięć i zachęcać do skorzystania z usług danej firmy. Warto mieć to na uwadze, gdyż hasło reklamowe to znaczący krok na drodze do sukcesu, który w końcu jest priorytetem chyba każdej marki, niezależnie od branży. Oprócz wyżej wymienionych, najlepsze hasła reklamowe powinny uwzględniać jeszcze przynajmniej jedną z dwóch metod wykorzystywanych podczas tworzenia sloganów reklamowych. 

Jedną z chętniej stosowanych są przyciągające uwagę gry słowne, które choć czasami bawią, wcale nie zawsze muszą opierać się na poczuciu humoru. Sens w ich tworzeniu polega na kreatywnym podejściu, dzięki czemu u potencjalnych klientów będą generować liczne skojarzenia. Drugą, równie skuteczną metodą może być aliteracja, czyli powtórzenie jednej bądź kilku głosek na początku każdego słowa albo zaakcentowanie jej w jednym z nich. Dzięki temu slogan stanie się nie tylko rozpoznawalny, ale także będzie prosty do zapamiętania. 

Tworzenie dobrego hasła reklamowego to złożony proces, chociaż wielu niedoświadczonym osobom może wydawać się to proste. Niestety, nie zawsze sam dobry pomysł wystarczy – slogan reklamowy to jedna z głównych składowych strategii marketingowej, dlatego też musi być on niezwykle przemyślany i doskonale oddawać to, co firma pragnie przekazać swoim odbiorcom. Dopiero wtedy można mieć pewność, że będzie on w pozytywny sposób przyciągać uwagę.

Warto pamiętać, że będąc przedsiębiorcą, dobrym pomysłem może okazać się skorzystanie z profesjonalnej pomocy agencji reklamowej, która każdego dnia opracowuje najlepsze hasła reklamowe dla wielu marek. Taka współpraca może zaowocować dochodowym sukcesem zarówno w przypadku marki, która dopiero zamierza podbić rynek, jak i tej, która ma na nim stabilną pozycję, jednak zamierza wypromować nowy produkt lub usługę.